niedziela, 5 marca 2017

#20 Dotyk Julii - Tahereh Mafi

"Dotyk Julii" Tahereh Mafi

Mój dotyk zabija  Mój dotyk to moja siła

Wyobraźcie sobie, że jesteście posiadaczami zabójczego dotyku, że jednym dotknięciem możecie zabić człowieka. Niezbyt zachęcająca propozycja, prawda? Ludzie się was boją, chcą was zgładzić, nie możecie dotknąć ukochanych osób. Czyli po prostu wasze życie jest koszmarem.
Znalezione obrazy dla zapytania dotyk juliiTaką właśnie osobą jest siedemnastoletnia Julia. Bohaterka książki „Dotyk Julii” autorstwa Tahereh Mafi. Została ona odrzucona przez społeczeństwo i trzymana w zamknięciu już przez 264 dni. Pewnego dnia do jej celi zostaje przydzielony młody chłopak – Adam, a niedługo po tym wydarzeniu dziewczyna dostaje propozycję od przedstawicieli Komitetu Odnowy. Chcą ją wykorzystać jako narzędzie do przejęcia władzy nad światem. Jednak dziewczynie udaje się uwolnić i razem z Adamem ucieka.
Książka została napisana w specyficzny, ale bardzo ciekawy sposób. Chodzi o to, że wiele wyrazów zostało przekreślonych. Oprócz tego ma wiele innych zalet. Fabuła rozgrywa się bardzo szybko, przynajmniej do połowy, gdzie akcja trochę, ale nieznacznie zwalnia. Postacie są bardzo ciekawe, a w szczególności Kenji, którego teksty potrafiły rozbawić mnie do łez. Książka podczas czytania bardzo wciąga i naprawdę nie można się od niej oderwać. „Dotyk Julii” z pewnością zasługuje na to, by być jedną z moich ulubionych pozycji.

Podsumowując, książka Tahereh Mafi jest świetną lekturą i z pewnością zasługuje, by ją wam polecić. 

Ilość stron: 332
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Seria: "Dotyk Julii" (tom 1)
Moja ocena 10/10

2 komentarze:

  1. Bardzo chciałbym to przeczytać, chyba pożyczę od koleżanki, bo bardzo mnie zachęciłeś! Czekam na nowe recenzje! <3

    book-dragon-blog.blogspot.com

    xx K

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i w sumie fragmentami byłam zachwycona, a przy innych miałam ochotę przestać czytać tę książkę. Mimo wszystko skończyłam i nie żałuję. Ostatni tom wynagrodził mi wszystko :)

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń